آخرین خبر درباره عرضه اولیه ولکار | ولکار چهارشنبه عرضه اولیه خواهد شد؟

تاکنون سه عرضه اولیه در سال جاری انجام شده است و قرار بود که در روز چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ چهارمین عرضه اولیه به نام ولکار به ثبت برسد. آخرین خبر پیرامون عرضه اولیه ولکار چیست؟
کد خبر: ۱۰۵۵۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳ 31 May 2021

به گزارش بورس تابناک، سهامداران تاکنون شاهد سه عرضه اولیه در سال جاری بوده اند.   بعد از آن که بازار سرمایه از مرداد ماه ۱۳۹۹ روند نزولی به خود گرفت، رفته رفته عرضه اولیه‌ها هم از رونق افتادند، اما از چهارشنبه سه هفته پیش بود که دوباره عرضه اولیه‌ها از سر گرفته شدند و تاکنون سه عرضه اولیه فگستر، فتوسا و غکورش انجام شده است.

آخرین خبر درباره عرضه اولیه ولکار | ولکار چهارشنبه عرضه اولیه خواهد شد؟

فگستر اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۰

عرضه‌های اولیه‌های بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰، در روز ۲۲ اردیبهشت با عرضه اولیه سهام شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان در بازار دوم فرابورس ‏کلید خورد که در جریان آن هر سهم این شرکت در نماد معاملاتی «فگستر» ۶۱۷۹ ریال قیمت خورد. ‏

در این عرضه اولیه، تعداد ۲ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۳۰۲ کد معاملاتی مشارکت کردند که به هر یک از ۲ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۹۲۵ ‏کد، حداکثر ۲۹ سهم فگستر اختصاص یافت

دومین عرضه اولیه به نام فتوسا ثبت شد

در ۲۹ اردیبهشت ماه فتوسا نام خود را به عنوان دومین عرضه اولیه سال ۱۴۰۰ به ثبت رساند. در این عرضه اولیه که دامنه قیمتی از ۷۱۲۹ تا ۷۸۴۲ ریال تعیین شده بود، تعداد ۲ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۴۰۹ کد معاملاتی مشارکت کردند که به هر یک از ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۱۶۳‏ کد، حداکثر ۲۸ سهم فتوسا در سقف قیمت اختصاص یافت.

غکورش سرانجام وارد بازار سرمایه شد

غکورش که در سال گذشته چند بار تا آستانه عرضه اولیه پیش رفت و عرضه اولیه آن انجام نشد سرانجام در ۶ خرداد ۱۴۰۰ سهام آن وارد بازار سرمایه شد. بیش از ۲ میلیون و ۳۵۶ هزار کد معاملاتی در این عرضه اولیه شرکت کردند و حداکثر تعداد  ۷۴  سهم در سقف قیمت به هر کد معاملاتی اختصاص یافت.

عرضه اولیه ولکار چهارشنبه انجام می شود؟

عرضه اولیه لیزینگ کارآفرین با نماد ولکار قرار بود چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰  به عنوان چهارمین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با نماد "ولکار" در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شود که در این عرضه اولیه ۱۵۰ میلیون سهم به کد‌های حقیقی و حقوقی و ۷۵ میلیون سهم هم به صندوق‌های درآمد ثابت تخصیص می‌یافت. حداکثر تعداد سهام قابل تخصیص به هر کد معاملاتی ۱۵۰ سهم بود. البته با فرض مشارکت ۲.۵ میلیونی،   انتظار می‌رفت به هر کد معاملاتی چیزی حدود ۶۰ برگه سهام اختصاص یابد. با توجه به حداکثر قیمت ۲۲۰ تومانی هر سهم این شرکت، احتمالا چیزی حدود ۱۳ هزار تومان سهام به کد‌های حقیقی و حقوقی تخصیص می‌یافت.

اما دیروز مورخ ۰۹/ ۰۳/ ۱۴۰۰ اطلاعیه‌ای  منتشر شد با این مضمون که عرضه اولیه نماد معاملاتی شرکت لیزینگ کارآفرین (نماد ولکار) در این هفته لغو شده است و تاریخ عرضه شرکت مذکور از روز چهارشنبه مورخ ۱۲/۰۳ / ۱۴۰۰ به روز چهارشنبه مورخ ۱۹ / ۰۳ / ۱۴۰۰ موکول شده است.

مدیریت عملیات بازار علت این تغییر را تغییرات زیر ساخت سامانه اعلام نمود، اما گمانه زنی‌ها نشان می‌دهد که این لغو عرضه اولیه احتمالا به دلیل شرایط بازار و احتمال ریزش بیشتر بوده است. شایان ذکر است در اسفندماه سال گذشته نیز عرضه اولیه مدار و حآفرین به همین دلیل لغو شده بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار